Тыдзень нулявога траўматызма
«Vision Zero»
З мэтай забеспячэння бяспекі і здароўя работнікаў на працоўных месцах, прадухілення выпадкаў вытворчага траўматызму ў арганізацыях шляхам аператыўнага выяўлення парушэнняў норм аховы працы і прымянення мер па іх устараненню з 12 па 18 лютага 2024 года ва ўстановах адукацыі Мінскага раёна і ў Заслаўскай гімназіі пройдзе Тыдзень нулявога траўматызму.
"Vision Zero" або "Нулявы траўматызм" - гэта новы падыход да арганізацыі прафілактыкі, які аб'ядноўвае тры напрамкі - бяспека, гігіену працы і дабрабыт работнікаў на ўсіх узроўнях вытворчасці.
Канцэпцыя "Vision Zero" прапануе сем "залатых правілаў", рэалізацыя якіх будзе садзейнічаць працадаўцу ў зніжэнні паказчыкаў вытворчага траўматызму і прафесійнай захваральнасці. Прытрымліванне кожнаму з гэтых правіл мяркуе сур'ёзную арганізацыйную працу і ўжыванне адмысловага інструментара, які дазваляе дасягнуць пастаўленыя мэты.
Сем "залатых правілаў" канцэпцыі "Vision Zero"
1. Стаць лідэрам - паказаць прыхільнасць прынцыпам;
2. Выяўляць пагрозы - кантраляваць рызыкі;
3. Вызначаць мэты - распрацоўваць праграмы;
4. Стварыць сістэму бяспекі і гігіены працы - дасягнуць высокага ўзроўню арганізацыі;
5. Забяспечваць бяспеку і гігіену працы на працоўных месцах пры працы са станкамі і абсталяваннем;
6. Павышаць кваліфікацыю - развіваць прафесійныя навыкі;
7. Інвеставаць у кадры - матываваць з дапамогай удзелу.
Захавай сваё жыццё і здароўе!
Тыдзень нулявога траўматызму праводзіцца з мэтай забеспячэння бяспекі і здароўя работнікаў на працоўных месцах, прадухілення выпадкаў вытворчага траўматызму ва ўстанове (недапушчэння ніводнага выпадку траўміравання ў гімназіі ў гэты перыяд) шляхам аператыўнага выяўлення парушэнняў норм аховы працы і прымянення мер па іх устараненню.
Прынцыпамі правядзення Тыдняў нулявога траўматызму з'яўляюцца:
- прыярытэт жыцця работніка і яго здароўе;
- адказнасць кіраўнікоў і кожнага работніка за бяспеку і выкананне патрабаванняў па ахове працы;
- уцягванне працаўнікоў у забеспячэнне бяспечных умоў і аховы працы;
- ацэнка і кіраванне рызыкамі на вытворчасці;
- навучанне і інфармаванне работнікаў па пытаннях аховы працы.
Асноўнымі мерапрыемствамі пры правядзенні Тыдняў нулявога траўматызму з'яўляюцца:
- забеспячэнне адпаведнасці абсталявання патрабаванням па ахове працы;
- забеспячэнне бяспекі працаўнікоў на працоўных месцах;
- забеспячэнне работнікаў сродкамі індывідуальнай абароны, санітарна-бытавымі памяшканнямі;
- арганізацыя кантролю за станам умоў працы на працоўных месцах, а таксама за правільнасцю прымянення сродкаў індывідуальнай абароны;
Захавай сваё жыццё і здароўе!
КАНЦЭПЦЫЯ "НУЛЯВЫ ТРАЎМАТЫЗМ" (VISION ZERO)
У СІСТЭМЕ ЎПРАЎЛЕННЯ АХОВЫ ПРАЦЫ
Канцэпцыя "Нулявы траўматызм" (Vision Zero) распрацавана Міжнароднай асацыяцыяй сацыяльнага забеспячэння (МАСЗ) і прадстаўлена ў г. Сінгапуры 4 верасня 2017 г. на XXI Сусветным кангрэсе па бяспецы і гігіене працы.
Канцэпцыя "Нулявы траўматызм" (Vision Zero) утрымоўвае практычную прыладу кіравання. Такім інструментам з'яўляецца Кіраўніцтва па рэалізацыі Канцэпцыі Vision Zero, якое ўключае сем "залатых правілаў", рэалізацыя якіх будзе садзейнічаць наймальніку ў зніжэнні паказчыкаў вытворчага траўматызму і прафесійнай захваральнасці.
Правіла N 1 "Стаць лідэрам - паказаць прыхільнасць прынцыпам" (далей - Правіла N 1).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязкі па забеспячэнні аховы працы работнікаў, у тым ліку па:
забеспячэнню на кожным працоўным месцы ўмоў працы, якія адпавядаюць патрабаванням па ахове працы;
прыняццю лакальных прававых актаў, якія змяшчаюць патрабаванні па ахове працы;
прапагандзе і ўкараненні перадавога вопыту бяспечных метадаў і прыёмаў працы і супрацоўніцтву з работнікамі, іх паўнамоцнымі прадстаўнікамі ў галіне аховы працы.
Рэалізацыя Правілы N 1 дасягаецца шляхам:
асабістага ўдзелу наймальніка ў правядзенні Дзён аховы працы;
уключэння пытанняў стану ўмоў і аховы працы ў парадку дня нарад, якія праводзяцца з кіраўніком арганізацыі з заслухоўваннем кіраўнікоў структурных падраздзяленняў аб стане аховы працы ў структурных падраздзяленнях арганізацыі.
Правіла N 2 "Выяўляць пагрозы - кантраляваць рызыкі" (далей - Правіла N 2).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязкі па:
ажыццяўленню кантролю за выкананнем заканадаўства аб ахове працы работнікамі;
ажыццяўленню кантролю за ўзроўнямі і канцэнтрацыямі шкодных вытворчых фактараў.
Рэалізацыя Правілы N 2 дасягаецца шляхам:
стварэння службы аховы працы, увядзення ў штат пасады спецыяліста па ахове працы або ўскладання адпаведных абавязкаў па ахове працы на ўпаўнаважаную службовую асобу або прыцягнення юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка), акрэдытаванай на аказанне паслуг у галіне аховы працы;
прызначэння службовых асоб, адказных за арганізацыю аховы працы і ажыццяўленне кантролю за выкананнем работнікамі патрабаванняў па ахове працы ў арганізацыі і структурных падраздзяленнях, а таксама пры выкананні асобных відаў работ;
правядзення атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы; перыядычных (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковых медыцынскіх аглядаў працуючых, занятых на работах, дзе ў адпаведнасці з заканадаўствам ёсць неабходнасць у прафесійным адборы, а таксама пазачарговых медыцынскіх аглядаў працуючых пры пагаршэнні стану іх здароўя, аглядаў;
арганізацыі расследавання няшчасных выпадкаў на вядзенні;
ажыццяўлення кантролю за выкананнем работнікамі патрабаванняў па ахове працы.
Правіла N 3 "Вызначаць мэты - распрацоўваць праграмы" (далей - Правіла N 3).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязкі па:
забеспячэнню бяспекі пры эксплуатацыі тэрыторыі, будынкаў (памяшканняў), збудаванняў, абсталявання, вядзенні тэхналагічных працэсаў і прымяненні ў вытворчасці матэрыялаў, хімічных рэчываў, а таксама кантролю за выкарыстаннем і правільным прымяненнем сродкаў індывідуальнай абароны і сродкаў калектыўнай абароны;
прымяненню мер па прадухіленні аварыйных сітуацый, захаванні жыцця і здароўя працуючых пры ўзнікненні такіх сітуацый, аказанні пацярпелым пры няшчасных выпадках на вытворчасці неабходнай дапамогі, іх дастаўцы ў арганізацыю аховы здароўя.
Рэалізацыя Правілы N 3 дасягаецца шляхам:
распрацоўкі планаў мерапрыемстваў па ахове працы; па паляпшэнні ўмоў працы на працоўных месцах са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы;
выдзялення ў неабходных аб'ёмах фінансавых сродкаў, абсталявання і матэрыялаў для ажыццяўлення мерапрыемстваў па паляпшэнні ўмоў і аховы працы, прадугледжаных калектыўным дагаворам, пагадненнямі, планамі мерапрыемстваў па ахове працы, па паляпшэнні ўмоў працы на працоўных месцах са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы.
Правіла N 4 "Стварыць сістэму бяспекі і гігіены працы - дасягнуць высокага ўзроўню арганізацыі" (далей - Правіла N 4).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязак па распрацоўцы, укараненню і падтрыманню функцыянавання сістэмы кіравання аховай працы, якая забяспечвае ідэнтыфікацыю небяспек, ацэнку прафесійных рызык, вызначэнне мер кіравання прафесійнымі рызыкамі і аналіз іх рэзультатыўнасці, распрацоўцы і рэалізацыі мерапрыемстваў. па паляпшэнні ўмоў і аховы працы.
Рэалізацыя Правілы N 4 дасягаецца шляхам:
укаранення сістэм кіравання аховай працы;
забеспячэння наяўнасці нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы, сфера дзеяння якіх распаўсюджваецца на арганізацыю, і лакальных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы;
выканання патрабаванняў (прадпісанняў) кантралюючых (наглядных органаў) ва ўстаноўленыя тэрміны;
сістэматычнага інфармавання работнікаў аб стане ўмоў і аховы працы на працоўных месцах, наяўнай рызыцы пашкоджання здароўя.
Правіла N 5 "Забяспечваць бяспеку і гігіену на працоўных месцах пры працы са станкамі і абсталяваннем" (далей - Правіла N 5).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязак па:
забеспячэнню на кожным працоўным месцы ўмоў працы, якія адпавядаюць патрабаванням па ахове працы;
забеспячэнню рэжыму працы і адпачынку работнікаў, устаноўленага заканадаўствам, калектыўным дагаворам, пагадненнем, працоўным дагаворам;
прыняцці лакальных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы;
забеспячэнню правядзення атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы;
арганізацыі ў адпаведнасці з устаноўленымі нормамі санітарна-бытавога забеспячэння медыцынскага абслугоўвання работнікаў.
Рэалізацыя Правілы N 5 дасягаецца шляхам:
забеспячэння работнікаў спецыяльным адзеннем і спецыяльным абуткам і іншымі сродкамі індывідуальнай абароны;
забеспячэння працаўнікоў якія змываюць і абясшкоджваюць сродкамі;
правядзення выпрабаванняў і праверак спраўнасці сродкаў індывідуальнай аховы;
нанясенні на вытворчае абсталяванне, органы кіравання і кантролю, элементы канструкцый, камунікацый і на іншыя аб'екты сігнальных колераў і знакаў бяспекі;
механізацыі і аўтаматызацыі тэхналагічных працэсаў;
забеспячэння бяспекі пры эксплуатацыі тэрыторыі, капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў, абсталявання, вядзенні тэхналагічных працэсаў і прымяненні ў вытворчасці матэрыялаў, хімічных рэчываў.
Правіла N 6 "Павышаць кваліфікацыю - развіваць прафесійныя навыкі" (далей - Правіла N 6).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязак па ажыццяўленні навучання, стажыроўкі, інструктажу і праверкі ведаў працаўнікоў па пытаннях аховы працы.
Артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" ўстаноўлена, што дзяржава забяспечвае падрыхтоўку спецыялістаў па ахове працы ва ўстановах адукацыі. Навучанне па пытаннях аховы працы праводзіцца пры падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы, павышэнні кваліфікацыі, на навучальных курсах. Наймальнік аказвае садзейнічанне ў навучанні па пытаннях аховы працы грамадскіх інспектараў па ахове працы прафсаюзаў, упаўнаважаных асоб па ахове працы работнікаў арганізацыі.
Рэалізацыя Правілы N 6 дасягаецца шляхам:
правядзення інструктажоў па пытаннях аховы працы (уступнага, першаснага інструктажоў на працоўным месцы, паўторнага, пазапланавага, мэтавага);
навучання па пытаннях аховы працы працуючых пры падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы, павышэнні кваліфікацыі, на курсах дадатковай адукацыі дарослых.
Правіла N 7 "Інвеставаць у кадры - матываваць пасродкам удзелу" (далей - Правіла N 7).
У адпаведнасці з артыкулам 11 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" работнік мае права на асабісты ўдзел або ўдзел праз свайго прадстаўніка ў разглядзе пытанняў, звязаных з забеспячэннем бяспечных умоў працы, правядзенні органамі, упаўнаважанымі на ажыццяўленне кантролю (нагляду), ва ўстаноўленым парадку праверак захавання заканадаўства аб ахове працы на яго працоўным месцы, расследаванні здарэння з ім няшчаснага выпадку на вытворчасці і (або) яго прафесійнага захворвання.
У адпаведнасці з артыкулам 19 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" працуючы абавязаны:
выконваць патрабаванні па ахове працы, а таксама правілы паводзін на тэрыторыі арганізацыі, у вытворчых, дапаможных і бытавых памяшканнях;
клапаціцца аб асабістай бяспецы і асабістым здароўі, а таксама аб бяспецы навакольных у працэсе выканання работ або падчас знаходжання на тэрыторыі арганізацыі;
аказваць садзейнічанне і супрацоўнічаць з наймальнікам у справе забеспячэння здаровых і бяспечных умоў працы, неадкладна паведамляць сваёй непасрэднай кіраўніку або іншай упаўнаважанай службовай асобе наймальніка аб няспраўнасці абсталявання, інструмента, прыстасаванняў, транспартных сродкаў, сродкаў абароны, аб пагаршэнні стану свайго здароўя.
Рэалізацыя Правілы N 7 дасягаецца шляхам:
правядзення аглядаў-конкурсаў на лепшую арганізацыю работы па ахове працы сярод структурных падраздзяленняў, іншых аглядаў-конкурсаў, накіраваных на прапаганду бяспечных умоў працы;
маральнага і матэрыяльнага заахвочвання работнікаў за забеспячэнне аховы працы.